'Voordeelverpakkingen zijn stiekem nadeelverpakkingen'

'Voordeelverpakkingen zijn stiekem nadeelverpakkingen'

Zogenoemde voordeelverpakkingen die door supermarkten worden aangeboden, zijn lang niet altijd voordelig. Dat blijkt uit een test van de Consumentenbond.

Zes onderzochte voordeelverpakkingen bij Albert Heijn, Dirk (2), Hoogvliet (2) en Jumbo bleken volgens de bond in werkelijkheid nadeelverpakkingen. Klanten zijn 8 tot 26 procent duurder uit als ze deze grootverpakkingen kopen.

Uitschieter waren de eetrijpe avocado's van Dirk, gevolgd door voorgekookte kruimige aardappelen bij Hoogvliet (+24 procent). Bij Albert Heijn betalen klanten 20 procent meer als ze een 'value pack' Gillette Mach 3-navulmesjes (18 stuks) kopen in plaats van de reguliere verpakking met 12 mesjes.

De bond raadt consumenten aan goed naar de eenheidsprijzen op het schapkaartje te kijken. "Maar eigenlijk is het natuurlijk te gek voor woorden dat supermarkten voordeelverpakkingen aanbieden die stiekem nadeelverpakkingen zijn."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!