Het juninummer van RetailTrends verschijnt eind deze week. Deze editie draait om Stores That Wow: de succesfactoren van fysieke retail. Zo vertelt ceo Kika Buhrmann van Nespresso Nederland over haar plannen met de boutiques, brengen we een bezoek aan Dubai Mall en schetsen we de stand van zaken in 'foodhal-land'. Een sneak preview.
Interview Kika Buhrmann (ceo Nespresso Nederland):
‘Nespresso is in Nederland nog te veel gericht op transactie’
Sinds 1 april is Kika Buhrmann, toevallig opgegroeid in koffieland Brazilië, de nieuwe ceo van Nederland. Haar plan? Onder andere de beleving meer laden in de boutiques en online. “Het gemak behouden, maar extra beleving toevoegen, dat is mijn doel.” Want de focus van Nespresso ligt in ons land nog te veel op de transactie, vindt Buhrmann. "De beste manier om het zwarte goedje tot leven te brengen is door te proeven, door de aroma's te ruiken."
De mall ten dode opgeschreven? Laat ze het in Dubai niet horen
Het Arabische Emiraat barst van de winkelcentra. Dubai Mall in de gelijknamige hoofdstad is de grootste en indrukwekkendste en voor iedere retailliefhebber een bezoek waard. Want een beetje theater, daar houden ze wel van in Dubai. RetailTrends bezocht onder andere de flagshipstores van Xiaomi, Adidas en Golden Goose.
Foodhallen in Nederland: zo gaat het ermee
Tien jaar geleden was er nog geen enkele foodhal in ons land, nu staat de teller op zeventien en zijn er plannen voor nog zeker vier locaties. Heeft de consument daar wel trek in, of is de markt inmiddels verzadigd? RetailTrends neemt de markt onder de loep en brengt de kansen en uitdagingen in kaart. “Een foodhal exploiteren is geen kunstje dat je zomaar even flikt.’’
Verder onder andere in de nieuwe editie van het magazine RetailTrends:
- waarom ketens als Plus, Kruidvat en Zeeman hun focus verleggen van productverkoop naar imagobouwen
- de retail- en levenslessen van Oscar Diele (Flinders)
- changemaker Square Eight verkoopt vintage kleding per kilo
- pizzaketen Sugo doet alles net even anders dan anders
Membership
De nieuwste editie van RetailTrends verschijnt op vrijdag 9 juni en is nu al digitaal te lezen. Ben jij ook al member van RetailTrends? Je ontvangt dan zes keer per jaar het printmagazine van RetailTrends, plus:
- Toegang tot de digitale editie van het magazine
- 10 extra gebruikersaccounts voor je collega’s
- Korting op alle RetailTrends-events
- Onbeperkt toegang tot RetailTrends.nl
- Iedere dag het laatste nieuws in je mailbox
- Toegang tot het volledige archief
- De mogelijkheid je persoonlijke nieuwspagina samen te stellen
Nog geen member? Klik hier voor meer informatie.
Reacties 0