Niet te missen: de flagshipstore van Isabel Marant in Tokio

Niet te missen: de flagshipstore van Isabel Marant in Tokio

Zeg knalgeel en gewaagd en je hebt de nieuwe flagshipstore van Isabel Marant. Die loop je niet zomaar voorbij. 

In Tokio’s luxe winkeldistrict Aoyama heeft Isabel Marant een flagshipstore geopend onder de – niet geheel toevallig gekozen – noemer Yellow House. De winkel moet een combinatie van kunst en vakmanschap vormen.


Blikvanger is de gele, stenen façade van de hand van de Japanse kunstenaar Yutaka Sone. Sone maakt voor zijn kunstwerken gebruik van het materiaal obsidiaan: een vulkanisch glas dat ontstaat wanneer uitgebarsten lava snel wordt afgekoeld. 


Kunst en vakmanschap komen ook terug in het pand van circa 200 vierkante meter. De achtergrond van de Franse modeontwerpster en naamgever van het merk wordt onder andere zichtbaar in de stukken die uit het plafond zijn geknipt – alsof het kledingpatronen zijn. Kleurrijke obsidiaanstenen van Sone vormen een...

Zeg knalgeel en gewaagd en je hebt de nieuwe flagshipstore van Isabel Marant. Die loop je niet zomaar voorbij. 

In Tokio’s luxe winkeldistrict Aoyama heeft Isabel Marant een flagshipstore geopend onder de – niet geheel toevallig gekozen – noemer Yellow House. De winkel moet een combinatie van kunst en vakmanschap vormen.


Blikvanger is de gele, stenen façade van de hand van de Japanse kunstenaar Yutaka Sone. Sone maakt voor zijn kunstwerken gebruik van het materiaal obsidiaan: een vulkanisch glas dat ontstaat wanneer uitgebarsten lava snel wordt afgekoeld. 


Kunst en vakmanschap komen ook terug in het pand van circa 200 vierkante meter. De achtergrond van de Franse modeontwerpster en naamgever van het merk wordt onder andere zichtbaar in de stukken die uit het plafond zijn geknipt – alsof het kledingpatronen zijn. Kleurrijke obsidiaanstenen van Sone vormen een contrastrijk geheel met een pluizige zitbank. 



De Terrazzo-vloer is op maat gemaakt door Marant zelf en is bezaaid met natuursteen en glas. Dat is een knipoog naar de natuur in het stadsleven.
 

"We zijn blij om samen te werken met Yutaka Sone voor deze nieuwe winkel”, zegt Marant, die naast oprichter en creatief directeur van haar fashionlabel is. “Deze samenwerking stelt ons in staat om verschillende perspectieven en disciplines samen te voegen en zo iets nieuws en unieks te creëren dat de grenzen van onze individuele vakgebieden overstijgt.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!