Zeg knalgeel en gedurfd en je hebt de nieuwe flagshipstore van Isabel Marant. Die loop je niet zomaar voorbij.
In Tokio’s luxe winkeldistrict Aoyama heeft Isabel Marant een flagshipstore geopend onder de – niet geheel toevallige – noemer Yellow House. De winkel moet een combinatie van kunst en vakmanschap vormen.
Blikvanger is de gele, stenen façade van de hand van de Japanse kunstenaar Yutaka Sone. Sone maakt voor zijn kunstwerken gebruik van het materiaal obsidiaan: een vulkanisch glas dat ontstaat wanneer uitgebarsten lava snel wordt afgekoeld.
De hang naar kunst en vakmanschap komt ook terug in het pand van circa 200 vierkante meter. De achtergrond van de Franse modeontwerpster en naamgever van het merk wordt onder andere zichtbaar in de stukken die uit het plafond zijn geknipt – bijna alsof het kledingpatronen zijn. Kleurrijke obsidiaanstenen van Sone vormen een contrastrijk geheel met een pluizige zitbank.
De Terrazzo-vloer is op maat gemaakt door Marant zelf en werd bezaaid met natuursteen en glas. Dat is een knipoog naar de natuur in het stadsleven,...
Zeg knalgeel en gedurfd en je hebt de nieuwe flagshipstore van Isabel Marant. Die loop je niet zomaar voorbij.
In Tokio’s luxe winkeldistrict Aoyama heeft Isabel Marant een flagshipstore geopend onder de – niet geheel toevallige – noemer Yellow House. De winkel moet een combinatie van kunst en vakmanschap vormen.
Blikvanger is de gele, stenen façade van de hand van de Japanse kunstenaar Yutaka Sone. Sone maakt voor zijn kunstwerken gebruik van het materiaal obsidiaan: een vulkanisch glas dat ontstaat wanneer uitgebarsten lava snel wordt afgekoeld.
De hang naar kunst en vakmanschap komt ook terug in het pand van circa 200 vierkante meter. De achtergrond van de Franse modeontwerpster en naamgever van het merk wordt onder andere zichtbaar in de stukken die uit het plafond zijn geknipt – bijna alsof het kledingpatronen zijn. Kleurrijke obsidiaanstenen van Sone vormen een contrastrijk geheel met een pluizige zitbank.
De Terrazzo-vloer is op maat gemaakt door Marant zelf en werd bezaaid met natuursteen en glas. Dat is een knipoog naar de natuur in het stadsleven, een combinatie die Isabel Marant zelf maar al te goed kent. Zo brengt ze haar weekenden graag met man en zoon door in een afgelegen buitenhuis zonder frivoliteiten als elektriciteit, stromend water of riolering.
Grenzen doorbreken
“We zijn blij om samen te werken met Yutaka Sone voor deze nieuwe winkel”, zegt Marant, die naast oprichter de creatief directeur van haar fashionlabel is. “Deze samenwerking stelt ons in staat om verschillende perspectieven en disciplines samen te voegen en zo iets nieuws en unieks te creëren dat de grenzen van onze individuele vakgebieden overstijgt.
De term 'contrastrijk' dekt hier misschien wel het best de lading
Yellow House bevindt zich in het luxe winkeldistrict van Tokio en moet zowel kunst als vakmanschap combineren.
De opening van een flagshipstore is anno 2023 niet compleet zonder de komst van influencers. Het is niet helemaal duidelijk of de zonnebril een fashionstatement is, of dat de dame in kwestie last kreeg van haar knalgele omgeving.
Blikvanger van het pand is de stenen façade van de hand van de Japanse kunstenaar Yutaka Sone.
Het paradepaardje van de designer beslaat 200 vierkante meter
Verspreid door de ruimte zijn kleurrijke kunstobjecten van Yutaka Sone te vinden.
Ook in de displays en ornamenten op de winkelvloer zitten knipogen naar obsidiaan.
Natuurlijk ontbreken de befaamde sneaker wedges niet. Op het hoogtepunt waren de schoenen zo populair dat fans 6 maanden op een wachtlijst stonden voor een paar.
In de plafondornamenten zitten verwijzingen naar kledingpatronen
De collecties van Isabel Marant staan bekend als stoer en draagbaar met vrouwelijke, bohemien accenten.
De vloer is bezaaid met natuursteen en glas en duidt op de combinatie van natuur in het stadsleven.
De opvallende vloer is op maat gemaakt door Isabel Marant zelf
Liefhebbers vinden er zowel kleding als tassen en schoenen van de Franse modeontwerper.