Fast Retailing, het moederbedrijf van kledingketen Uniqlo, heeft zijn winst het afgelopen kwartaal flink zien stijgen. Het bedrijf hield onderaan de streep meer over doordat de verkoop in China een flinke boost kreeg.
Dat meldt persbureau Reuters, op basis van analyses vanuit de markt. Fast Retailing heeft zelf de resultaten uit het derde kwartaal nog niet gepubliceerd.
In het derde kwartaal, dat liep tot en met mei, zou het Japanse kledingbedrijf volgens de analyses een winststijging van 25 procent hebben neergezet. In totaal bereikt de winst in het derde kwartaal 102,4 miljard yen, wat neerkomt op 665,35 miljoen euro. In dezelfde periode in 2022 bedroeg de winst 81,8 miljard yen (zo'n 530 miljoen euro).
Dat terwijl Fast Retailing in april nog de verwachting uitsprak dat de onstuimige groei niet blijvend zou zijn. In het eerste halfjaar van 2023 (dat liep vanaf augustus) zag de kledinggigant ook al zijn winst en omzet stijgen.
Dat de groei toch doorzet, heeft het Japanse bedrijf te danken aan het opveren van de verkopen in China. Dit is met 925 Uniqlo-winkels de grootste markt; nog groter dan thuisland Japan.
Reacties 0