Elke maand duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers? Deze keer het favoriete boek van Thomas Bunnik, co-founder & ceo van Whoppah.
Het favoriete boek van…
Thomas Bunnik, ceo Whoppah.
“The art of happiness heeft mijn compassie nog sterker gemaakt. Ook leerde het mij stabiel te blijven op momenten die me kunnen destabiliseren, of risico’s te relativeren. Het gaf me ook inzicht in wat de omgeving of mijn primaire reacties of gedachten met me kunnen doen, en me niet negatief te laten beïnvloeden door wat iemand zegt. Het interview met Dalai Lama leerde mij hoe ik zowel het verleden als dromen kan bekijken zoals die me het gelukkigst maken."
The art of happiness – Howard Cutler
€25,69
Elke maand duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers? Deze keer het favoriete boek van Thomas Bunnik, co-founder & ceo van Whoppah.
Het favoriete boek van…
Thomas Bunnik, ceo Whoppah.
“The art of happiness heeft mijn compassie nog sterker gemaakt. Ook leerde het mij stabiel te blijven op momenten die me kunnen destabiliseren, of risico’s te relativeren. Het gaf me ook inzicht in wat de omgeving of mijn primaire reacties of gedachten met me kunnen doen, en me niet negatief te laten beïnvloeden door wat iemand zegt. Het interview met Dalai Lama leerde mij hoe ik zowel het verleden als dromen kan bekijken zoals die me het gelukkigst maken."
The art of happiness – Howard Cutler
€25,69
Boekentips
1. De start-up scorecard
Waarom groeit de ene startup uit tot een miljardenbedrijf terwijl de andere mislukt? Dit boek van Flinders-oprichter en RetailTrends-columnist Geert-Jan Smits beschrijft de succesfactoren van een startende onderneming. Aan de hand van de elementen purpose, profit, people en product kun je met de scorecard berekenen of een onderneming succesvol is, of gedoemd te mislukken.
Geert-Jan Smits
€36,50
2. Scale-ups & downs
Een snelgroeiend bedrijf aansturen is niet zo eenvoudig als het klinkt. Wat de oprichter succesvol maakte, blijkt bij groei de grootste valkuil: je kunt niet meer alles zelf doen. Dit boek laat zien hoe ook anderen het bedrijf laten groeien en hoe je gestructureerd bouwt aan een organisatie.
Wendy van Ierschot, Gerrit de Jager
€24,99
3. Waarom gekleurde teams beter scoren
De verschillen in karakters van medewerkers maken een team sterker. Tenminste, als er zicht is op de sterke en zwakkere eigenschappen van elk teamlid. Aan de hand van wetenschappelijke modellen en praktijkvoorbeelden wordt duidelijk hoe divers samengestelde teams beter presteren.
Luc Ardies
€20,-
4. The TikTok Academy
TikTok was ooit een app voor dansende tieners, nu is het hét platform waar elke ondernemer groeipotentieel kan aanboren. Een praktische gids voor iedereen die op TikTok z’n merk wil versterken.
Jonas Lips
€24,99