Boekenplank: 5 leestips voor elke retailer (deel 8)

Boekenplank: 5 leestips voor elke retailer (deel 8)

Regelmatig duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers? 

Deze keer het favoriete boek van...   Lies Goezinne, managing director van Holland & Barrett.

"Mensen maken het verschil in retail. Juist de menselijke interactie verloopt vaak niet soepel, waardoor mensen gefrustreerd kunnen raken en mogelijk zelfs afhaken. Danielle Roex geeft met haar boek middels het vier-fasenmodel handvatten hoe je de onderlinge interactie kunt verbeteren, zodat iedereen zich erkend en gezien voelt en je gezamenlijk kunt toewerken naar het gewenst resultaat.


Ik heb het geluk gehad dat ik aan het begin van mijn carrière de gehele opleiding van Daniëlle Roex heb kunnen volgen. Ik gebruik haar gedachtegoed nog steeds en iedere dag ervaar ik de effectiviteit. Ik gun het iedereen om deze krachtige inzichten te gebruiken in zijn dagelijks werk en leven."

...

Regelmatig duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers? 

Deze keer het favoriete boek van...   Lies Goezinne, managing director van Holland & Barrett.

favo boek Lies Goezinne

"Mensen maken het verschil in retail. Juist de menselijke interactie verloopt vaak niet soepel, waardoor mensen gefrustreerd kunnen raken en mogelijk zelfs afhaken. Danielle Roex geeft met haar boek middels het vier-fasenmodel handvatten hoe je de onderlinge interactie kunt verbeteren, zodat iedereen zich erkend en gezien voelt en je gezamenlijk kunt toewerken naar het gewenst resultaat.


Ik heb het geluk gehad dat ik aan het begin van mijn carrière de gehele opleiding van Daniëlle Roex heb kunnen volgen. Ik gebruik haar gedachtegoed nog steeds en iedere dag ervaar ik de effectiviteit. Ik gun het iedereen om deze krachtige inzichten te gebruiken in zijn dagelijks werk en leven."

Waarom meningen relaties verknallen en wat je hieraan kunt doen - Danielle Roex
€22,99

Roex


Boekentips

1. Het transformatieproces van winkelgebieden

Voor de leefbaarheid en waardeontwikkeling van winkelgebieden is het cruciaal om leegstand aan te pakken. Dit boek biedt een praktische handleiding voor het transformatieproces ervan.

Pieter van der Heijde
€34,75

winkelgebieden boek


2. No guts, no gold

De oprichters van sieradenmerk Vedder & Vedder vielen in iedere valkuil, maar knokten struikelend door. De zussen Anne en Esther delen alle ondernemerslessen die ze zelf het liefst iets eerder hadden geleerd. 

Anne Vedder & Esther Vedder
€22,99

Vedder


3. Alles moet weg

Vele jaren waren winkels als Miss Etam en C1000 een vertrouwd gezicht in de winkelstraat, waar iedereen naar binnen liep. Dit boek schildert de lotgevallen van 25 winkelketens die opkwamen, consumenten betoverden met een gouden formule en ter ziele zijn gegaan.

Peter de Waard
€20

Peter de Waard


4. Data als kompas

Veel bedrijven genereren enorme hoeveelheden waardevolle data maar weten die nauwelijks te ontginnen. Hoe maak je als organisatie de omslag? Een model en een roadmap wijzen de weg.

Rob van den Wijngaard
€29,95 

Data als kompas

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!