Regelmatig duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers?
Deze keer het favoriete boek van... Lies Goezinne, managing director van Holland & Barrett.
"Mensen maken het verschil in retail. Juist de menselijke interactie verloopt vaak niet soepel, waardoor mensen gefrustreerd kunnen raken en mogelijk zelfs afhaken. Danielle Roex geeft met haar boek middels het vier-fasenmodel handvatten hoe je de onderlinge interactie kunt verbeteren, zodat iedereen zich erkend en gezien voelt en je gezamenlijk kunt toewerken naar het gewenst resultaat.
Ik heb het geluk gehad dat ik aan het begin van mijn carrière de gehele opleiding van Daniëlle Roex heb kunnen volgen. Ik gebruik haar gedachtegoed nog steeds en iedere dag ervaar ik de effectiviteit. Ik gun het iedereen om deze krachtige inzichten te gebruiken in zijn dagelijks werk en leven."
...
Regelmatig duikt RetailTrends de boeken in: welke moet elke retailer gelezen hebben? En wat zijn de lievelingsboeken van ceo's en ondernemers?
Deze keer het favoriete boek van... Lies Goezinne, managing director van Holland & Barrett.
"Mensen maken het verschil in retail. Juist de menselijke interactie verloopt vaak niet soepel, waardoor mensen gefrustreerd kunnen raken en mogelijk zelfs afhaken. Danielle Roex geeft met haar boek middels het vier-fasenmodel handvatten hoe je de onderlinge interactie kunt verbeteren, zodat iedereen zich erkend en gezien voelt en je gezamenlijk kunt toewerken naar het gewenst resultaat.
Ik heb het geluk gehad dat ik aan het begin van mijn carrière de gehele opleiding van Daniëlle Roex heb kunnen volgen. Ik gebruik haar gedachtegoed nog steeds en iedere dag ervaar ik de effectiviteit. Ik gun het iedereen om deze krachtige inzichten te gebruiken in zijn dagelijks werk en leven."
Waarom meningen relaties verknallen en wat je hieraan kunt doen - Danielle Roex
€22,99
Boekentips
1. Het transformatieproces van winkelgebieden
Voor de leefbaarheid en waardeontwikkeling van winkelgebieden is het cruciaal om leegstand aan te pakken. Dit boek biedt een praktische handleiding voor het transformatieproces ervan.
Pieter van der Heijde
€34,75
2. No guts, no gold
De oprichters van sieradenmerk Vedder & Vedder vielen in iedere valkuil, maar knokten struikelend door. De zussen Anne en Esther delen alle ondernemerslessen die ze zelf het liefst iets eerder hadden geleerd.
Anne Vedder & Esther Vedder
€22,99
3. Alles moet weg
Vele jaren waren winkels als Miss Etam en C1000 een vertrouwd gezicht in de winkelstraat, waar iedereen naar binnen liep. Dit boek schildert de lotgevallen van 25 winkelketens die opkwamen, consumenten betoverden met een gouden formule en ter ziele zijn gegaan.
Peter de Waard
€20
4. Data als kompas
Veel bedrijven genereren enorme hoeveelheden waardevolle data maar weten die nauwelijks te ontginnen. Hoe maak je als organisatie de omslag? Een model en een roadmap wijzen de weg.
Rob van den Wijngaard
€29,95