LVMH groeit door goede resultaten in China

LVMH groeit door goede resultaten in China

LVMH boekte het afgelopen halfjaar een omzet van 42,2 miljard euro: 17 procent meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Met name het wegvallen van de coronamaatregelen in China geeft een belangrijke boost.

In het eerste halfjaar van 2023 zag LVMH zijn verkopen stijgen tot 42,2 miljard euro. De groei zat er vooral het tweede kwartaal goed in: toen steeg de omzet met 21 procent. Het luxehuis achter Christian Dior, Hermés en Louis Vuitton zag zijn nettowinst toenemen tot 8,48 miljard euro. Vorig jaar bedroeg deze 6,5 miljard euro.

LVMH zegt dat vooral in Japan en de China de verkopen flink toenamen. In vergelijking met vorig jaar nam de omzet in deze landen met 34 procent toe, nu alle coronalockdowns dit jaar verdwenen zijn. In de Verenigde Staten, een belangrijke groeimarkt in 2022, stagneerde de groei juist.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!