Optiekketen Specsavers rolt een nieuw winkelconcept dat in een mum van tijd is opgetuigd: binnen drie weken was er een volledig futureproof storedesign ontstaan. In de aankomende twaalf maanden krijgen 30 winkels deze metamorfose.
Tekst loopt door onder beeld.
Dat vertelde commercial director Debbie Melis van Bulsink tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow. Voor de winkels die ondertussen open willen blijven, werd er een ‘tiny Specsavers’ in het leven geroepen: een rijdende pop-up store.
Tekst loopt door...
Optiekketen Specsavers rolt een nieuw winkelconcept dat in een mum van tijd is opgetuigd: binnen drie weken was er een volledig futureproof storedesign ontstaan. In de aankomende twaalf maanden krijgen 30 winkels deze metamorfose.
Tekst loopt door onder beeld.
Dat vertelde commercial director Debbie Melis van Bulsink tijdens het RetailTrends-event Stores That Wow. Voor de winkels die ondertussen open willen blijven, werd er een ‘tiny Specsavers’ in het leven geroepen: een rijdende pop-up store.
Tekst loopt door onder beeld.
In het nieuwe storedesign werd er gebruik gemaakt van natuurlijke materialen en kleurgebruik. Zo zijn er houten elementen, maar ook worden ook meerdere hoeken in de winkel gekleurd door kamerplanten.
Tekst loopt door onder beeld.
In de winkel is er meer ruimte gekomen voor waar het allemaal om draait: de brillen. De monturen zijn overzichtelijk in het schap geplaatst, zodat klanten makkelijker kunnen kiezen.
Tekst loopt door onder beeld.
Klanten kunnen er niet alleen terecht voor hun ogen, maar ook voor hun oren. Op een laagdrempelige manier kunnen zij hun gehoor laten controleren middels een hoorscreening. Ook nieuw: innovatieve apparatuur, waarmee de gezondheid van de ogen onder de loep wordt genomen.