Lovíy ziet groeikansen in het buitenland
Gepubliceerd op 25 augustus 2023 om 12:44
RetailRookie Lovíy ziet groeikansen in het buitenland. De webshop die onder meer droogbloemen verkoopt wil inspelen op de steeds grotere roep om alternatieven voor verse bloemen.
De RetailRookie onderging vorig jaar al een naamsverandering. Met het oog op internationalisering werd de naam van Altijd Speciaal – Droogbloemen aangepast naar Lovíy.
In een interview met RetailTrends vertellen broer en zus Carmen en Danny de Bruin dat het bedrijf vooralsnog Nederland als belangrijkste groeimarkt ziet. Dat de noodzaak voor duurzame bloemen steeds groter wordt, blijft niet onopgemerkt. “De bloemenbranche, vooral vers, heeft daarin wat kritiek te verduren gehad”, zegt Danny.
De roep om alternatieven wordt daardoor steeds groter. Iets waar de RetailRookie met zijn assortiment op wil inspelen. Het bedrijf ziet daardoor groeikansen in het buitenland, hoewel er nog geen concrete expansieplannen zijn. “Maar als we uiteindelijk toch de stap maken naar zijn Engeland, Duitsland, Frankrijk en Scandinavië het meest voor de hand liggend.”
Lovíy wil de ‘oubollige sierteelt’ opschudden. Hier lees je hoe de RetailRookie dat doet.