'HEMA vervangt Albert Heijn als sterkste sponsormerk'

'HEMA vervangt Albert Heijn als sterkste sponsormerk'

HEMA heeft Albert Heijn van de troon gestoten als sterkste sponsormerk in de cultuur-, sport- en evenementensector. Dat blijkt uit het jaarlijkse Sponsor Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy.

Van de vijftig grootste sponsors heeft HEMA de meeste merkkracht in huis, stelt Beerda in zijn onderzoek. Albert Heijn, de nummer één van vorig jaar, staat nu op de tweede plaats en Jumbo is derde. "Ondanks alle aandacht die Team Jumbo-Visma afgelopen winter met de schaatsploegen behaalde en met de wielerploeg tijdens de Tour de France is sponsor HEMA veel bekender bij de Nederlandse bevolking", aldus Beerda. 

Jumbo heeft als sponsormerk het een en ander ingeleverd. Beerda: "Door de vele naamswijzigingen is een groot deel van de achterban afgehaakt. Eind 2024 verandert de naam wéér als supermarktketen Jumbo als hoofdsponsor vertrekt."

Heineken heeft flink ingeleverd, mede door de statiegeldaffaire en de aanwezigheid in Rusland. Daarmee komt het Nederlandse merk op de 16e plaats terecht. In de top-20 van sterkste sponsormerken staan verder onder meer Philips, Coca-Cola, Campina, DHL, Nike, Adidas, Grolsch en Puma.
 

Reacties 1


Gerard van Gummigalgen 23 aug, 20:38

Hema is ook co-sponsor van de Jumbo-Visma schaats- en wielerploeg. Vreemd dat het ten koste gaat van Jumbo supermarkten die hoofdsponsor is van dezelfde ploegen.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!