'Boodschappen worden niet goedkoper'

'Boodschappen worden niet goedkoper'

De prijzen in de supermarkt van alle boodschappen tezamen lijken niet echt te dalen. Dat schijft de NOS op basis van een onderzoek van data- en insightsbedrijf Hiiper.

De consument is weliswaar goedkoper uit, als wordt vergeleken met afgelopen maart. Die maand was qua prijzen het absoluten piekmoment. In vergelijking met vorig jaar deze tijd zijn de totale boodschappen 11 procent duurder.

De grootste meevaller ligt bij de versproducten. Groente en fruit dalen flink in prijs en ook zuivel, eieren en kaas zijn goedkoper. Luxere producten zoals koek en chocolade zijn juist de grootste stijgers. De klant betaalt daarvoor soms tot wel 16 procent meer. 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!