Spar zet automatische prijsverlaging in tegen verspilling

Spar zet automatische prijsverlaging in tegen verspilling

Spar brengt in samenwerking met Whywaste een nieuwe technologische innovatie naar de supermarkt. De supermarktketen maakt het mogelijk om producten die richting houdbaarheidsdatum gaan automatisch in prijs te verlagen.

Door de zogenoemde smart markdowns wil Spar voorkomen dat producten onverkocht over de datum gaan en weggegooid moeten worden. De retailer zegt te willen bijdragen aan een duurzamer winkelmilieu.

Het partnerschap van Spar en Whywaste startte een jaar geleden. De supermarktketen werkt ook samen met Gander en Too Good to Go om voedselverspilling tegen te gaan.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!