Puma wil fors groeien in China

Puma wil fors groeien in China

Het vergroten van het marktaandeel in de VS en China staat boven het prioriteitenlijstje van het sportmerk. 

Puma wil een dubbelcijferige groei in China realiseren, ondanks uitdagende marktomstandigheden. Het sportmerk wil dat dit jaar nog bereiken.

“In China zien we een geleidelijke verbetering van het marktklimaat”, zegt ceo Arne Freundt in een interview met tijdschrift Euro am Sonntag. Hij verwacht dit jaar terug te keren naar een groei met dubbele cijfers. Wat die groei exact inhoudt, maakt Freundt niet bekend. 

Puma zet niet alleen in op groei in China: ook in de Verenigde Staten hoopt de ceo weer te kunnen groeien. Freundt benoemt dat het vergroten van het marktaandeel in de 2 landen bovenaan het prioriteitenlijstje staat. 

Het Duitse sportmerk heeft een recordjaar achter de rug. De omzet steeg met een kwart tot bijna 8,5 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 354 miljoen. Het merk verwacht dit jaar minder winstgevend te zijn. Dat heeft onder meer te maken met hogere kosten voor transport en duurdere materialen.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!