Puma wil fors groeien in China
Gepubliceerd op 9 oktober 2023 om 09:38
Puma wil een dubbelcijferige groei in China realiseren, ondanks uitdagende marktomstandigheden. Het sportmerk wil dat dit jaar nog bereiken.
“In China zien we een geleidelijke verbetering van het marktklimaat”, zegt ceo Arne Freundt in een interview met tijdschrift Euro am Sonntag. Hij verwacht dit jaar terug te keren naar een groei met dubbele cijfers. Wat die groei exact inhoudt, maakt Freundt niet bekend.
Puma zet niet alleen in op groei in China: ook in de Verenigde Staten hoopt de ceo weer te kunnen groeien. Freundt benoemt dat het vergroten van het marktaandeel in de 2 landen bovenaan het prioriteitenlijstje staat.
Het Duitse sportmerk heeft een recordjaar achter de rug. De omzet steeg met een kwart tot bijna 8,5 miljard euro. De nettowinst kwam uit op 354 miljoen. Het merk verwacht dit jaar minder winstgevend te zijn. Dat heeft onder meer te maken met hogere kosten voor transport en duurdere materialen.