'Moederbedrijf Uniqlo heeft recordjaar achter de rug'

'Moederbedrijf Uniqlo heeft recordjaar achter de rug'

Fast Retailing, het moederbedrijf van kledingketen Uniqlo, heeft opnieuw een jaar met een recordwinst achter de rug. Het Japanse bedrijf heeft flink geprofiteerd van de aantrekkende markt in China. 

Uniqlo's moederbedrijf zou zijn winst het afgelopen boekjaar hebben zien stijgen met 26 procent, tot omgerekend 2,37 miljard euro. Dat meldt persbureau Reuters, op basis van analyses uit de markt. Fast Retailing zelf publiceert de financiële resultaten van het afgelopen boekjaar donderdag.

Het eerste halfjaar zette de kledingketen al goede resultaten neer, maar hield Fast Retailing nog een slag om de arm: de onstuimige groei zou niet blijvend zijn. In het derde kwartaal kwam het moederbedrijf van Uniqlo daar al enigszins op terug, toen sterke verkopen in China al zorgden voor een winststijging van 25 procent (tot 665 miljoen euro). Met goede resultaten in het laatste kwartaal zou het gebroken boekjaar zijn afgesloten met een recordwinst.

China is voor Fast Retailing verreweg de grootste markt: met meer dan 925 winkels is de keten er nog groter dan in thuisland Japan. Nu er het afgelopen gebroken boekjaar (van september 2022 tot augustus 2023) geen coronamaatregelen meer golden in China, herstelden de verkopen.

Ook zou de kledingketen sterke resultaten hebben neergezet in de VS en in Europa, en kon Fast Retailing profiteren van de verzwakte koers van de yen. Het bedrijf komt donderdag zelf nog met de resultaten naar buiten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!