Nestlé ziet omzet en winst stijgen door prijsverhogingen

Nestlé ziet omzet en winst stijgen door prijsverhogingen

De hogere winst en omzet heeft Nestlé niet te danken aan hogere verkoopvolumes; die daalden met 0,4 procent.

Nestlé heeft in de eerste 9 maanden van dit jaar zijn omzet zien stijgen met 7,8 procent. Die groei heeft het levensmiddelenconcern vooral te danken aan prijsstijgingen; de verkoopvolumes daalden met 0,4 procent.

In totaal zette Nestlé in de eerste 9 maanden van dit jaar 72,7 miljard euro om. De groei ligt in de lijn van de verwachting van het bedrijf; over heel 2023 wordt rekening gehouden met een omzetgroei tussen de 7 tot 8 procent.

Het concern waar onder andere Nescafé, KitKat, Oreo en Nespresso onder vallen, verwacht ook dat de winst over het hele jaar flink zal stijgen. Volgens eigen prognoses komt dat rond de 17 procent uit.

Wel verkocht het bedrijf bijna een half procent minder. Topman Mark Schneider verwacht dat de verkoopvolumes zich herstellen in het tweede deel van dit jaar. 

Tijdens RetailTrends Live vertelde ceo Nikki Adamo hoe de foodgigant uiteindelijk tot de top-3 grootste food- & beveragebedrijven in ons land wil behoren. Daarbij gaat ze uitgebreid in op de strategie van Nestlé. Een video van dit gesprek is hier te zien.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!