G-Star live met tweedehands c2c-platform
Gepubliceerd op 25 oktober 2023 om 16:36
Modemerk G-Star lanceert een eigen tweedehandsplatform waar klanten hun gedragen kleding kunnen kopen en verkopen. Met Rewear wil het modemerk vintagekleding een volgend leven geven.
Via het c2c-platform kunnen klanten hun gedregen kledingstukken van G-Star zelf verkopen en aanschaffen. Ook kunnen ze ervoor kiezen de tweedehandskledingstukken in te leveren bij 1 van de 16 brandstores in Nederland. G-Star is van plan Rewear stapsgewijs uit te rollen, en begint daarin bij thuisland Nederland.
Naar eigen zeggen zijn de kledingstukken van het modemerk ontworpen om lang mee te gaan. Door de items een tweede leven te geven, of ze eventueel te laten repareren waar nodig, wil G-Star het afschrijven van kleding tegengaan.
Met de stap voegt het Nederlandse kledingmerk zich bij een groeiende groep aan modemerken die zelf c2c-platformen lanceren voor de wederverkoop van artikelen. Zo ging (het eveneens Nederlands) kledingmerk Loavies een maand of 9 geleden live met Reloaved.