Weer minder omzet voor PostNL door afname pakketbezorging

Weer minder omzet voor PostNL door afname pakketbezorging

In Nederland nam het aantal verzonden pakketten af, terwijl het postbedrijf internationaal juist meer pakketten verstuurde.

PostNL heeft het afgelopen kwartaal verlies gedraaid. Opnieuw verstuurde het bedrijf minder pakketjes in Nederland; internationaal was er wel groei. 

Vergeleken met een jaar geleden, verzond PostNL in het afgelopen kwartaal wel meer pakketjes. Die groei vond voornamelijk plaats over de grens: internationaal trok de markt voor pakketbezorging aan. In Nederland bemerkte het postbedrijf juist een afname aan pakketjes. 

In het tweede kwartaal had het postbedrijf nog een groeiende omzet en winst. Toen nam het aantal verzonden pakketten toe. In het derde kwartaal leed het een verlies van 11 miljoen euro, tegen een winst van 12 miljoen vorig jaar. Dit had onder meer te maken met hoge energierekeningen en stijgende salarissen. Volgens het postbedrijf ligt de geschatte winst voor dit jaar tussen de 100 en 130 miljoen euro. 

PostNL-ceo Herna Verhagen spreekt van een ‘lastig kwartaal’. Ook bleef het aantal verzonden poststukken dalen met ongeveer 9 procent. Waar in het derde kwartaal van 2022 nog 390 miljoen brieven werden verstuurd, waren er dat er dit jaar 356 miljoen.  
 
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!