HappySoaps haalt opnieuw 1 miljoen op

HappySoaps haalt opnieuw 1 miljoen op

Het plasticvrije cosmeticamerk wil sneller uitbreiden naar het buitenland.  

HappySoaps heeft een bedrag van 1 miljoen euro opgehaald. Sinds juli dit jaar zoekt het plasticvrije cosmeticamerk naar een kapitaalinjectie van 1,5 miljoen euro, waarvan een deel via crowd equity. 

Investeerders kunnen vanaf 250 euro mede-eigenaar worden van het merk. Inmiddels zijn er zo'n 760 investeerders ingestapt. HappySoaps hoopt nog op een kapitaalinjectie van 500 duizend euro.

HappySoaps verwacht voor de komende jaren een omzetstijging, nadat het in 2022 een omzet schreef van 5,3 miljoen euro. Naar eigen zeggen helpt het dat het merk in steeds meer Nederlandse supermarkten te vinden is: inmiddels zijn er ruim 3.000 verkooppunten. 

Met de investeringen wil het cosmeticamerk flink inzetten op internationale expansie. Waar HappySoaps vorig jaar uitbreidde naar Scandinavië - nadat er 1 miljoen euro werd opgehaald - staan er nu nieuwe landen op de planning. HappySoaps’ doel is om in totaal in 12 Europese landen actief te zijn. Nu zijn dat er 4: Nederland, België, Zweden en Denemarken. 

Marcel en Marco Koers willen met HappySoaps de wereld plasticvrij maken, te beginnen met de cosmeticamarkt. Dit zijn hun groene ambities.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!