Bijna de helft van de Nederlandse shoppers (49 procent) die meedoen aan Black Friday wacht met het kopen van producten tot het koopjesfestijn begint. Dat blijkt uit onderzoek van Klarna.
Onder de respondenten gaf 4 op de 10 Nederlanders aan mee te gaan doen aan Black Friday. Gen Z is daarbij naar verwachting de groep die de meeste aankopen doet, 60 procent van het totaal.
Black Friday lijkt vooral bij duurdere producten als specifieke koopdag populair onder Nederlanders. In de duurdere categorieën zoals meubels, elektronica en juwelen wacht bijna twee derde (64 procent) tot de Black Friday-korting om het gewenste product aan te schaffen. Onder millenials is dat zelfs 75 procent.
De Nederlander is volgens het onderzoek wel minder impulsief geworden. 58 procent heeft nu een budget samengesteld voor de feestdagen. Een kwart van de Nederlanders maakt zich zorgen over de oplopende schulden door creditcard-transacties tijdens de feestmaanden. Ze denken de gemaakte schulden niet op korte termijn terug te kunnen betalen.
Reacties 0