Bedaffair ziet groeikansen, ook in het buitenland

Bedaffair ziet groeikansen, ook in het buitenland

Het duurzame beddenbedrijf wil shop-in-shops beginnen en ziet groeikansen in Duitsland. 

Bedaffair wil naar 15 dealers in Nederland om shop-in-shops te beginnen. Ook heeft het duurzame beddenbedrijf plannen om uit te breiden naar Duitsland. Dat vertellen Arend en Marjolein Vaders in een interview met RetailTrends.

Het stel werkt aan een grote financiering om deze nieuwe stappen mogelijk te maken. In 2021 draaide Bedaffair rond de 1 miljoen omzet. “Vorig jaar was dit minder. Na de coronaperiode moesten mensen weer vertrouwen krijgen. Dit jaar verwachten we weer 1 miljoen euro, tenzij we die financiering krijgen; dan gaan we richting de hotels en dealers.” Het bedrijf kan een propositie neerzetten voor hotels. “Dat deden we ook met ons vorige bedrijf, onder een leaseconstructie. Op die manier is het geen grote investering voor een partner.”

Bedaffair werd in 2013 opgericht nadat hun vorige bedrijf, ook een matrassenmerk, opgericht door Marjoleins vader, failliet werd verklaard. Bedaffair maakt matrassen zonder plastic, maar met natuurlijke materialen als wol en paardenhaar. Het bedrijf heeft 1 winkel in Amsterdam, maar wil op den duur de winkelfunctie loslaten. Dit zodat het een merk wordt dat zijn producten in eigen beheer produceert. “We willen meer de werkplaats in, daar voelen we ons het prettigst bij.” 

Binnenkort lees je op deze website het volledige Changemakers in Retail interview met Bedaffair.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!