Victoria’s Secret & Co is in het derde kwartaal van dit jaar met tientallen miljoenen in de rode cijfers terechtgekomen. De lingerieketen heeft 71 miljoen dollar verlies gemaakt.
Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. De lingerieketens heeft in het derde kwartaal (van augustus tot oktober) flinke financiële klappen gehad: in dezelfde periode vorig jaar maakte Victoria's Secret nog 24 miljoen dollar winst.
De omzet daalde een stuk minder hard, van 1,3 miljard dollar naar 1,26 miljard (-4 procent).
Ceo Martin Waters stelt dat het bedrijf uitkijkt naar het volgende kwartaal, waarin de verkopen worden geleid door de feestdagen. “Het verkoopresultaat in november was de beste maandelijkse prestatie in 2 jaar tijd. Dit komt vooral door het assortiment met cadeauartikelen voor de feestdagen.” Waters gaat ervan uit dat het merk zowel online als in de winkels een groei doormaakt.
Het bedrijf sloot eerder in 2023 zijn enige Nederlandse winkel. De winkel in het centrum van Amsterdam was de eerste brandstore in de Benelux waar de volledige collectie verkrijgbaar was.
Mirla Meerschwam 30 nov, 18:42