Victoria’s Secret duikt diep in het rood

Victoria’s Secret duikt diep in het rood

Victoria’s Secret & Co is in het derde kwartaal van dit jaar met tientallen miljoenen in de rode cijfers terechtgekomen. De lingerieketen heeft 71 miljoen dollar verlies gemaakt. 

Dat blijkt uit de kwartaalcijfers van het bedrijf. De lingerieketens heeft in het derde kwartaal (van augustus tot oktober) flinke financiële klappen gehad: in dezelfde periode vorig jaar maakte Victoria's Secret nog 24 miljoen dollar winst. 

De omzet daalde een stuk minder hard, van 1,3 miljard dollar naar 1,26 miljard (-4 procent). 

Ceo Martin Waters stelt dat het bedrijf uitkijkt naar het volgende kwartaal, waarin de verkopen worden geleid door de feestdagen. “Het verkoopresultaat in november was de beste maandelijkse prestatie in 2 jaar tijd. Dit komt vooral door het assortiment met cadeauartikelen voor de feestdagen.” Waters gaat ervan uit dat het merk zowel online als in de winkels een groei doormaakt. 

Het bedrijf sloot eerder in 2023 zijn enige Nederlandse winkel. De winkel in het centrum van Amsterdam was de eerste brandstore in de Benelux waar de volledige collectie verkrijgbaar was.

Reacties 1


Mirla Meerschwam 30 nov, 17:42

Verbaast me helemaal niets, ik ben nu in NY, ze hebben niets in de winkel alleen maar online en dat duurt een week

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!