The Platform Group neemt belang in Mister Spex

The Platform Group neemt belang in Mister Spex

Het Duitse The Platform Group heeft een belang genomen van zo'n 8 procent in optiekketen Mister Spex. Dat meldt The Fashion Network.

The Platform Group, dat vorige maand nog fuseerde met Fashionette, zet stappen om een platform voor luxemode te worden. De aandelen in optiekketen Mister Spex hebben hetzelfde doel: groeien. Het platform zegt 'zeker 100 retailers en fabrikanten' op het gebied van kleding en accessoires te willen toevoegen. 

Door de aandelen is Mister Spex direct verzekerd van een plaats op het platform. De optiekketen heeft in 10 landen een webwinkel; The Platform Group is (mede dankzij de fusie) actief in 15 Europese landen. Ook krijgt de in Berlijn gevestigde opticien een kapitaalinjectie, waarvan de hoogte nog niet bekend is. 

In Nederland is Mister Spex sinds 2016 online actief. Een fysieke winkel ontbreekt nog in de Nederlandse winkelstraat. 

 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!