'Nederlanders geven ruim miljard uit bij koffie- en lunchketens'

'Nederlanders geven ruim miljard uit bij koffie- en lunchketens'

Nederlanders hebben het afgelopen jaar 1,1 miljard euro uitgegeven bij koffie- en lunchketens in Nederland. Dat blijkt uit de Nationale Benchmark Koffie- en Lunchketens van Multiscope.

De gemiddelde besteding voor koffie of lunch is 15 euro per gezelschap. Bij Anne&Max (28 euro), Brownies & Downies (28 euro) en Bagels & Beans (24 euro) is deze het hoogst. Al deze formules vallen in de categorie lunchrooms, waar gemiddeld meer wordt uitgegeven dan ketens die zich op koffie focussen.

Van de onderzochte ketens lagen de bestedingen gemiddeld het laagst bij Julia’s (7 euro), Dunkin' (11 euro) en Starbucks (12 euro). Dat zijn ketens waar bezoekers relatief vaak bestellingen afhalen. De gemiddelde besteding is in dat gehele segment lager.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!