HappySoaps wil 2 nieuwe markten betreden in 2024

HappySoaps wil 2 nieuwe markten betreden in 2024

Het plasticvrije cosmeticamerk wil dit jaar groeien van 4 naar 6 landen. 

HappySoaps wil dit jaar uitbreiden naar buurland Duitsland. Ook is het plasticvrije cosmeticamerk achter de schermen bezig met het opzetten van een netwerk in het Verenigd Koninkrijk. Dat vertelt medeoprichter Marcel Koers aan RetailTrends. 

De Duitse en de Britse markt staan allebei voor 2024 op het programma. Een ontwikkeling die veel tijd vergt, vertelt Koers. "We gaan met dezelfde propositie in meerdere landen aan de slag. Maar eerst kijken we naar de markt; daar gaat de grootste focus naartoe." 

De internationale expansieplannen worden voor een groot deel gefinancierd met 1 miljoen euro groeigeld, dat HappySoaps onlangs heeft opgehaald

Zweden
Op dit moment is HappySoaps actief in 4 landen: Nederland, Zweden, Denemarken en België. Afgezien van het thuisland, geldt Zweden als grootste groeier. "E-commerce is echt heel sterk in Zweden; de webshop loopt er goed", aldus Koers. "We hebben brand awareness gecreëerd, en stapsgewijs retailpartners aangesloten voor fysieke zichtbaarheid." In Scandinavië heeft HappySoaps volgens Koers een omzetgroei neergezet van 100 procent in 2023. 

HappySoaps focust zich niet alleen op de activiteiten over de grens: Nederland blijft een groot focuspunt. In het eigen land richt het merk zich met name op het aansluiten van retailpartners. Dat werpt zijn vruchten af. "In een jaar tijd zijn we gegroeid van 2500 naar 3500 verkooppunten", aldus de medeoprichter.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!