HEMA zet in 2024 verder in op in-app verkoop

HEMA zet in 2024 verder in op in-app verkoop

“We gaan geen virtual fitting rooms implementeren of voorlopen met AI", verduidelijkt cto Pieter Heij.

HEMA gaat het komende jaar verder inzetten op de ontwikkeling van zijn app. Zodoende hoopt het bedrijf dat het verkoopaandeel via de app verder stijgt. Dat vertelt cto Pieter Heij aan RetailTrends.

 “Online is nu een winstgevend kanaal door het grote aanbod. Dat proberen we vast te houden", zegt Heij. Volgens de cto vormt de app de verbindende factor tussen de webshop en de winkels. Hierin is vooral het loyaliteitsprogramma een belangrijk component.

Volgens Heij is het vooral belangrijk voor de retailer dat zijn online kanalen hetzelfde merkgevoel oproepen als de fysieke winkels. Hij benadrukt ook in de ontwikkeling van de app vooral 'normaal' te willen doen. “We gaan geen virtual fitting rooms implementeren of voorlopen met AI. We willen uitstralen zoals het bij het merk hoort: doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg.” 

In dit interview vertelt cto Pieter Heij hoe HEMA zijn kenmerkende huisstijl en merkbeleving van de winkels naar online brengt. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!