Crisp brengt maaltijdbox op de markt
Gepubliceerd op 9 januari 2024 om 14:00
Supermarkt-app Crisp lanceert een eigen maaltijdbox. De wekelijkse box bevat lokale ‘vergeten’ seizoensgroenten.
Met de weekbox wil de onlinesupermarkt meer variatie aanbieden op de borden van klanten. “Er is genoeg aanbod uit het seizoen om elke dag iets verrassends op tafel te zetten. Toch verdwijnen veel groenten langzaam van ons bord”, zegt Eric Klaassen, medeoprichter van Crisp.
Zo bevat de weekbox groentes als yacon, postelein, paarse peen, schorseneren en aardpeer. De maaltijdbox bevat daarnaast recepten van chefs die uitleggen hoe de groentes bereid kunnen worden. Naast de weekbox zijn er nog 4 andere soorten verkrijgbaar: de snelle weekbox, de weekbox vega, de snelle weekbox vega en de weekbox vegan.
Eerder nam Crisp maaltijdboxaanbieder De Krat over. Financiële details werden niet bekend gemaakt. Alle medewerkers van de maaltijdenboxenaanbieder gingen mee naar Crisp. Met de overname wilde Crisp meer gemaksopties aanbieden
Verder in het rood
De voormalige RetailRookie zag in 2022 zijn verlies oplopen van 15 miljoen tot 50 miljoen euro, bleek onlangs uit de jaarcijfers. Het bedrijf is hoopvol en verwacht nog 'voor de zomer van 2024' winstgevend te zijn. Naar eigen zeggen is het miljoenenverlies een optelsom van diverse zaken, waaronder het uitbreiden naar België, 2 overnames en de bouw van een nieuw dc.