'Omzet uit biologisch groeit met bijna de helft'

'Omzet uit biologisch groeit met bijna de helft'

Volgens GfK is de omzetstijging te danken aan het feit dat supermarkten de bio-producten meer en prominenter aanbieden.

Nederlanders kochten de afgelopen 2 jaar vaker biologische producten. De omzet van biologische producten is gegroeid met 42 procent, waarmee het biologische omzetdeel nu 3,8 procent is.

Dat blijkt uit nieuwe cijfers van GfK. Vooral in de productcategorieën groenten, fruit, zuivel en vlees kopen Nederlanders meer biologische varianten (+57 procent) dan 2 jaar geleden.

Supermarkten zijn goed voor in totaal 75 procent van de totale biologische omzet in Nederland. Volgens GfK is de omzetstijging dan ook te danken aan het feit dat de supermarkten biologische producten meer en prominenter aanbieden.

Geen inflatie
Hoewel vorig jaar nog werd gedacht dat de groei lag aan de inflatie, komt het onderzoeksbureau daar nu op terug. De prijzen van het biologische assortiment stegen namelijk minder hard dan de totale markt (9,9 procent).

Nederlanders geven aan nog meer biologisch in de supermarkt terug te willen zien. Een derde (32 procent) van hen zou bij meer aanbod vaker biologische varianten aanschaffen. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!