RetailTech: Een robot die hotdogs maakt

RetailTech: Een robot die hotdogs maakt

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Too Good To Go, Victoria's Secret en Zabka. 
 

Too Good To Go 

Anti-verspillingsapp Too Good To Go heeft een AI-gedreven oplossing bedacht voor supermarkten. Met het Too Good To Go Platform wil het supermarkten helpen om overtollige voorraden te beheren en herverdelen. Het platform heeft 5 modules geïntegreerd in een gebruiksvriendelijke interface. De 5 modules omvatten voorraadbeheer, aanbevelingen, intelligente prijsbepaling, marktplaats en donaties.

Arbeidsintensieve en foutgevoelige processen, zoals als het controleren van vervaldatums en het prijsgeven van producten in de winkel, kunnen middels de AI en technologie makkelijker aangepast worden.


Victoria's Secret

De ene na de andere retailer gaat aan de slag met AI. Victoria's Secret is nu een samenwerking aangegaan met Google Cloud om...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van drie opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Too Good To Go, Victoria's Secret en Zabka. 
 

Too Good To Go 

Anti-verspillingsapp Too Good To Go heeft een AI-gedreven oplossing bedacht voor supermarkten. Met het Too Good To Go Platform wil het supermarkten helpen om overtollige voorraden te beheren en herverdelen. Het platform heeft 5 modules geïntegreerd in een gebruiksvriendelijke interface. De 5 modules omvatten voorraadbeheer, aanbevelingen, intelligente prijsbepaling, marktplaats en donaties.

Arbeidsintensieve en foutgevoelige processen, zoals als het controleren van vervaldatums en het prijsgeven van producten in de winkel, kunnen middels de AI en technologie makkelijker aangepast worden.


Victoria's Secret

De ene na de andere retailer gaat aan de slag met AI. Victoria's Secret is nu een samenwerking aangegaan met Google Cloud om via kunstmatige intelligentie een meer gepersonaliseerde ervaring aan klanten te bieden. Het gaat om een virtuele AI-assistent in de webwinkel. "De technologie helpt ons om aanbevelingen op maat te doen voor de individuele klant, gebaseerd op interesses en behoeften", aldus chief customer officer Chris Rupp van het lingeriemerk. De tool wordt ook gebruikt om meer kennis over de klanten te vergaren, wat weer wordt ingezet voor onder meer marketing en het verbeteren van de klantervaring.


Zabka 

Tegenwoordig zijn er robots in allerlei verschillende soorten en maten. Maar de Poolse supermarktketen Zabka wist daar nog een ander sausje over heen te gooien. Zabka bedacht namelijk een hotdog-serveerrobot, genaamd Robbie. De supermarkt in Polen rolt de robot nu uit naar zijn autonome Zabka Nano-winkels. Klanten kunnen bij de robot een hotdog bestellen en deze voorzien van hun favoriete toppings.  
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!