Recordomzet voor Tony’s Chocolonely, wel klein verlies

Recordomzet voor Tony’s Chocolonely, wel klein verlies

Voor het tweede jaar op rij heeft het duurzame chocolademerk een recordomzet geboekt.

Tony’s Chocolonely heeft zijn omzet voor het tweede jaar op rij zien stijgen tot een recordhoogte, van 150 miljoen euro. Wel belandde het Nederlandse chocolademerk opnieuw in het rood, met 2,7 miljoen euro verlies.

Dat blijkt uit het jaarverslag van het bedrijf. De recordomzet over 2023 is 23 procent hoger dan in het boekjaar ervoor. Het verlies van 2,7 miljoen volgt op een winst van 73.000 euro die Tony's Chocolonely in 2022 boekte. In het jaar daarvoor werd er nog een verlies geschreven van bijna 4,7 miljoen euro.

Wel versterkte Tony's Chocolonely zijn balans, doordat investeringsmaatschappij Verlinvest 20 miljoen euro investeerde in het bedrijf. Daarmee kwam het duurzame chocolademerk vorig jaar in handen van het Belgische bedrijf achter AB Inbev

De grootste groei in omzet van het bedrijf komen uit het VK, de VS en Duitsland. In die landen heeft het merk nu respectievelijk een marktaandeel van 3,6 procent, 4,5 procent en 1,1 procent.

In Nederland heeft Tony’s Chocolonely 7,2 procent marktaandeel. Met de toevoeging van 6 nieuwe partners, waaronder Jumbo,  ligt het bedrijf nu naar eigen zeggen in alle grote supermarkten.

Hoe gaat het met de missie van het Nederlandse bedrijf? Ceo Douglas Lamont vertelde eerder tegen RetailTrends: “Het gaat niet alleen om het juiste, maar ook om het slimste te doen."

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!