Rio, de Janeiro – Rio. Sinds kort is er een stukje van het kleurrijke Braziliaanse leven te vinden in de winkelstraten in Londen. Moderetailer Farm Rio opende daar onlangs zijn honderdste winkel ter wereld en maakte tegelijkertijd zijn intrede in het Verenigd Koninkrijk.
De winkel aan de King’s Road 86 moet een poëtische interpretatie van de Braziliaanse natuur neerzetten, aldus het merk. Architect Marcelo Rosenbaum liet de winkel tot leven komen met onder meer handgeschilderd tropisch behang. De fleurige kledingstukken zijn uitgestald aan kledingrekken gemaakt van stro – zogenoemd buriti-strobeslag.
Tekst loopt door onder de beelden
Ook de tapijtvloer heeft bijzondere details. Door de vormen en kleuren illustreert het een aardse ondergrond. Samen met de afbeeldingen van de natuur en meubels in...
Rio, de Janeiro – Rio. Sinds kort is er een stukje van het kleurrijke Braziliaanse leven te vinden in de winkelstraten in Londen. Moderetailer Farm Rio opende daar onlangs zijn honderdste winkel ter wereld en maakte tegelijkertijd zijn intrede in het Verenigd Koninkrijk.
De winkel aan de King’s Road 86 moet een poëtische interpretatie van de Braziliaanse natuur neerzetten, aldus het merk. Architect Marcelo Rosenbaum liet de winkel tot leven komen met onder meer handgeschilderd tropisch behang. De fleurige kledingstukken zijn uitgestald aan kledingrekken gemaakt van stro – zogenoemd buriti-strobeslag.
Tekst loopt door onder de beelden
Ook de tapijtvloer heeft bijzondere details. Door de vormen en kleuren illustreert het een aardse ondergrond. Samen met de afbeeldingen van de natuur en meubels in organische vormen maakt het uit van een natuurlijk geheel.
Tekst loopt door onder het beeld
Het is overduidelijk dat het merk de natuur hoog in het vaandel heeft staan. Dat blijkt niet alleen uit de winkel, maar ook plant Farm Rio bij iedere aankoop een boom. Aan het einde van 2022 stond de teller van het aantal geplante bomen op 1.000.000.
Tekst loopt door onder het beeld
Farm Rio vindt zijn oorsprong in de Braziliaanse hoofdstad Rio de Janeiro. Het merk bestaat sinds 1997. Vrienden Kátia Barros en Marcello Bastos begonnen met een kleine stand op een markt. Inmiddels telt het kledingmerk 86 winkels in thuisland Brazilië. In 2019 rolde het merk de wereld in en opende het winkels in de Verenigde Staten, Italië, Frankrijk en nu dus ook in het VK.