Johnny Cashew haalt 2,2 miljoen euro op
Gepubliceerd op 1 februari 2024 om 15:29
Foodstartup Johnny Cashew heeft in een eerste investeringsronde 2,2 miljoen euro opgehaald. Daarmee wil het merk opschalen en uitbreiden naar het buitenland.
De investering is afkomstig van 2 Nederlandse fondsen – Goeie Grutten en People Planet Profit - en een Britse partij. Een deel van het opgehaalde groeigeld gaat naar uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk, zegt mede-eigenaar Freek Wessels. “De cashewmarkt in Nederland is niet zo groot dus als je volume en impact wil maken, moet je snel de grenzen over.”
Johnny Cashew werd in 2020 opgericht. Het merk wil een einde maken aan de ‘omreiscashew’. Door cashewnoten in het land van herkomst te verwerken, in plaats van in Azië, wil het merk de CO2-uitstoot beperken.
Johnny Cashew schroefde afgelopen oktober het aantal retailpartners op. Sindsdien ligt de foodstartup ook in de schappen van Albert Heijn. Daarmee voegde het bedrijf 600 extra verkooppunten toe.
RetailTrends sprak eerder met de startup, onder meer over het ontstaan van Johnny Cashew. Daar lees je ook het antwoord op de vraag: ‘Wat is de link met Johnny Cash?’.