Johnny Cashew haalt 2,2 miljoen euro op

Johnny Cashew haalt 2,2 miljoen euro op

Een deel van het kapitaal gaat naar uitbreiding in het VK, zegt mede-eigenaar Freek Wessels.

Foodstartup Johnny Cashew heeft in een eerste investeringsronde 2,2 miljoen euro opgehaald. Daarmee wil het merk opschalen en uitbreiden naar het buitenland.  

De investering is afkomstig van 2 Nederlandse fondsen – Goeie Grutten en People Planet Profit -  en een Britse partij. Een deel van het opgehaalde groeigeld gaat naar uitbreiding in het Verenigd Koninkrijk, zegt mede-eigenaar Freek Wessels. “De cashewmarkt in Nederland is niet zo groot dus als je volume en impact wil maken, moet je snel de grenzen over.”

Johnny Cashew werd in 2020 opgericht. Het merk wil een einde maken aan de ‘omreiscashew’. Door cashewnoten in het land van herkomst te verwerken, in plaats van in Azië, wil het merk de CO2-uitstoot beperken. 

Johnny Cashew schroefde afgelopen oktober het aantal retailpartners op. Sindsdien ligt de foodstartup ook in de schappen van Albert Heijn. Daarmee voegde het bedrijf 600 extra verkooppunten toe. 

RetailTrends sprak eerder met de startup, onder meer over het ontstaan van Johnny Cashew. Daar lees je ook het antwoord op de vraag: ‘Wat is de link met Johnny Cash?’.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!