RetailTech: Gamen in een virtuele luxejas

RetailTech: Gamen in een virtuele luxejas

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Max Mara, Walmart en Amazon.

Max Mara

Modehuis Max Mara heeft, in samenwerking met online gameplatform Roblox, een game ontwikkeld voor zijn fans. Het spel heet ‘Max Mara Coats Adventure’ en leert de consument al spelenderwijs mode te begrijpen. De gebruikers kunnen, gekleed in de luxe jassen van het merk, rondlopen in de virtuele wereld van het Italiaanse modehuis. Daar vinden ze onder andere een digitaal naaiatelier en een Color Parkour, waarin de gebruikers alles over kleurpaletten kunnen leren. Ook is er een Wunderkammer waar de gebruikers hun eigen dieren kunnen maken.

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Max Mara, Walmart en Amazon.

Max Mara

Modehuis Max Mara heeft, in samenwerking met online gameplatform Roblox, een game ontwikkeld voor zijn fans. Het spel heet ‘Max Mara Coats Adventure’ en leert de consument al spelenderwijs mode te begrijpen. De gebruikers kunnen, gekleed in de luxe jassen van het merk, rondlopen in de virtuele wereld van het Italiaanse modehuis. Daar vinden ze onder andere een digitaal naaiatelier en een Color Parkour, waarin de gebruikers alles over kleurpaletten kunnen leren. Ook is er een Wunderkammer waar de gebruikers hun eigen dieren kunnen maken.

 

Walmart

Walmart heeft opnieuw een technische innovatie toegevoegd. De Amerikaanse keten, ook eigenaar van brillenwinkel Walmart Vision Center, stelt consumenten in staat om meer dan 750 brillen te passen. Met behulp van de website of de app van het bedrijf kunnen shoppers naar een productpagina gaan en via augmented reality brillen uitproberen. Met behulp van een gezichtsscan wordt onder meer gemeten hoe ver de pupillen van de gebruiker uit elkaar staan. De algoritmen en de 3D-gegevens die daarmee worden verzameld, kunnen vervolgens een digitaal brilmontuur op maat maken. 

Amazon

Amazon heeft in de VS een testversie van AI-chatbot Rufus gelanceerd. Consumenten kunnen de tool gebruiken voor advies bij het winkelen op het platform. Consumenten kunnen Rufus uiteenlopende vragen stellen over producten uit het assortiment. De tool geeft advies voor onder meer bepaalde items voor speciale gelegenheden en kan ook producten met elkaar vergelijken. Hiermee moet het volgens Amazon makkelijker worden om snel het juiste product te vinden.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!