Mama’s Maaltijden heeft branchegenoot Vood overgenomen. Dat meldt de voormalig RetailRookie op LinkedIn.
Het bedrijf geeft als reden van de overname dat het zijn eigen vegan assortiment niet goed gepositioneerd kreeg, maar nu met Vood deze stap wel kan zetten. Het overgenomen merk is gespecialiseerd in plantaardige producten en de missie van het bedrijf is deze producten zo toegankelijk te maken.
De maaltijden van Vood zijn behalve via de eigen webshop ook bij flitsbezorger Flink te bestellen. Het bedrijf haalde 650.000 euro op aan investeringen en had daarmee als doel om in de landelijke supermarktketens te komen te liggen. Dat doel komt met de overname mogelijk ook dichterbij, want zowel Vood als Mama's Maaltijden hoopt nu 'mooie stappen te maken in de retail', waar volgens de merken ‘nog wel wat kansen’ liggen.
Mama’s Maaltijden meldde nog niet zo lang geleden een samenwerking met XXL-Nutrition in de vorm van Fitmeals. De snelle groei van het bedrijf hangt samen met de 1 miljoen euro die het merk ophaalde in het tv-programma Dragon’s Den afgelopen zomer. In 2022 behoorde Mama's Maaltijden tot de 10 RetailRookies.
Reacties 0