Milka-eigenaar sleept Tony’s Chocolonely voor de rechter

Milka-eigenaar sleept Tony’s Chocolonely voor de rechter

Chocoladeproducent Tony’s Chocolonely wordt in Duitsland voor de rechter gesleept door Mondelēz, moederbedrijf van onder andere Milka, Oreo en Trident. De reden is het gebruik van de lila Milka-kleur in een campagne.

De campagne in verschillende Duitse supermarkten, die begin februari van start ging, betrof chocolade in verpakkingen van Tony’s die heel erg lijken op de bekende merken. Repen werden in de kleuren van onder meer Twix, Milka en Mars aangeboden met de tekst ‘komt dit u bekend voor? Smaakt hetzelfde, maar betaal een eerlijke prijs.’

Zolang het gerechtelijk bevel loopt, is Tony's verplicht om alle lila-kleurige repen uit de schappen te halen. In een statement meldt Tony's in beroep te gaan tegen dit bevel en met een alternatief te komen: "Kijk uit naar onze nieuwe grijze repen die we in de rest van de campagne gaan gebruiken om het gebrek aan een leefbaar inkomen voor cacaoboeren onder de aandacht te brengen."

Wanneer de rechtszaak voorkomt is nog niet bekend.

Bron: screenshot Duitse Tony's Chocolonely website

Reacties 3


A. Feenstra 22 feb, 15:03

"Jongeren betalen nog veel contant"
En waarom zouden ze het ook niet doen?
Ik zou willen dat we het met z'n allen meer gingen doen, het maakt je veel bewuster van je uitgaven en voorkomt schulden. Eigenlijk zou het verboden moeten worden dat je alleen maar met pin of andere pas "moet of kunt" betalen! Zoals bij parkeren en OV maar ook bij sommige retail.


Leonard Van Liere 22 feb, 16:19

“Het zou verboden moeten worden”…………2024. Pinnen heeft zo verschrikkelijk veel voordelen, zowel voor consument en ondernemer en ik zou er niet aan moeten denken dat mijn P nog contact afgerekend moet worden.


Rob van Brakel 25 feb, 20:47

Leonard van Liere, jij spoort niet. Pinnen heeft veel voordelen???,welke dan ?
Hoe moet ik betalen als de pin niet werkt door defect of storing ???
Het contante geld moet gewoon blijven, dan kan je ook makkelijker nagaan wat je nog kunt besteden.

Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!