Albert Heijn voegt 25 procent meer plantaardig toe

Albert Heijn voegt 25 procent meer plantaardig toe

Albert Heijn heeft het assortiment van plantaardige AH Terra-producten met 25 procent uitgebreid. Daarnaast zijn voortaan alle 60 verspakketten van de supermarktketen ook vegetarisch te bereiden.

Albert Heijn wil dat volgend jaar de helft van de verkochte eiwitten van plantaardige oorsprong is. Daarnaast is de doelstelling voor 2050 om net zero te zijn qua CO2-uitstoot. Inzetten op plantaardige producten is daarin een belangrijke pijler. De AH Terra-lijn bestaat nu uit 250 producten.

Eerder deze week bleek uit onderzoek van Wakker Dier dat Albert Heijn van de 5 grootste supermarktketens procentueel de meeste vleesvervangers heeft. Aldi blijft op dat vlak het meeste achter.
 

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!