RetailTech: Appels met peren vergelijken

RetailTech: Appels met peren vergelijken

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Albert Heijn, New Balance en JBL.

Albert Heijn

Albert Heijn is achter de schermen bezig met een nieuwe tool, om het voor gebruikers makkelijker te maken een bewuste keuze te maken tussen verschillende voedingsmiddelen. 

Met de productvergelijker - die voor nieuwsgierige klanten al te gebruiken is in het 'Bètahoekje' - kunnen de voedingswaarden van diverse producten worden vergeleken. De gebruiker kan aanvinken waar de boodschappen op moeten worden vergeleken, zoals suiker, vet, eiwitten of koolhydraten. Naast het vergelijken van de aangegeven producten, krijgt de klant ook alternatieven voorgeschoteld voor producten met betere voedingswaarden.  

Een slimmigheidje: met het toevoegen van producten aan te vergelijker, staat er direct bij vermeld welke boodschappen op dat moment in de bonus zijn.


New Balance...

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Albert Heijn, New Balance en JBL.

Albert Heijn

Albert Heijn is achter de schermen bezig met een nieuwe tool, om het voor gebruikers makkelijker te maken een bewuste keuze te maken tussen verschillende voedingsmiddelen. 

Met de productvergelijker - die voor nieuwsgierige klanten al te gebruiken is in het 'Bètahoekje' - kunnen de voedingswaarden van diverse producten worden vergeleken. De gebruiker kan aanvinken waar de boodschappen op moeten worden vergeleken, zoals suiker, vet, eiwitten of koolhydraten. Naast het vergelijken van de aangegeven producten, krijgt de klant ook alternatieven voorgeschoteld voor producten met betere voedingswaarden.  

Een slimmigheidje: met het toevoegen van producten aan te vergelijker, staat er direct bij vermeld welke boodschappen op dat moment in de bonus zijn.


New Balance

Nadat New Balance enige tijd de kat uit de boom heeft kunnen kijken, begint ook dit Amerikaanse sportmerk met een tweedehandsinitiatief. Via het 'Reconsidered' platform, dat sinds deze maand live is, verkoopt het merk retouren die zijn afgekeurd voor eerstehands verkoop. Ook kunnen consumenten hun gebruikte schoenen opsturen, waarna ze worden gecheckt, gereinigd en opnieuw worden verkocht. retourzendingen en gebruikte paren van consumenten.

Vooralsnog is het programma op kleine schaal in de VS beschikbaar. Of Reconsidered ook wordt geïntroduceerd in andere markten - zoals Nederland - is nog niet bekend.


JBL

Hoewel de hype rondom de metaverse lange tijd voorbij leek te zijn, bewijzen steeds meer initiatieven het tegendeel: de virtuele wereld is nog altijd hot and happening. Zo ook JBL. Het hifi-bedrijf heeft deze maand een eigen omgeving geopend in Roblox: JBL Land. Gebruikers kunnen er games spelen, waar ze geluidsfragmenten mee kunnen verzamelen. Hier kan een eigen 'sound' mee worden gecreëerd. Met de samenwerking komen er nog meer muziek gerelateerde innovaties op het platform. Zo wordt er in het voorjaar een activatie rond Tomorrowland geactiveerd, en een 'music academy'. 

Het doel van JBL is hetzelfde als van vele retailers: het bereiken van de ongrijpbare jongere doelgroepen. Of, zoals marketingdirecteur Daniel Lee het zegt: 'een nieuwe generatie audioliefhebbers bereiken'. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!