Wear breidt inzameling tweedehandssneakers uit

Wear breidt inzameling tweedehandssneakers uit

Via Wear Collect start het bedrijf voor het eerst met inzameling van 'pre-loved' sneakers onder consumenten. 

Sneakerstartup Wear is gestart met een onlineservice waarmee Nederlanders gedragen sneakers kunnen opsturen. Via Wear Collect start het bedrijf voor het eerst met de inzameling onder consumenten. 

Wear werkte tot voor kort met partnerships met bedrijven die textiel uit kledingbakken sorteren en in bulkhoeveelheden verkopen. De schoenen werden per kilo ingekocht, schoongemaakt en klaargemaakt voor herverkoop. Met Wear Collect zamelt het bedrijf nu ook sneakers van consumenten in. 

Met de onlineservice kan er via de webshop een gratis tas en retourlabel worden besteld. Consumenten kunnen hier hun oude schoenen in opsturen. De tweedehandssneakers worden gecheckt, gereinigd en weer verkocht via de webshop. Per ingestuurd paar schoenen wordt een donatie gedaan aan Klabu. 

H&M en de Bijenkorf
"Of we een platform-model gaan integreren zien we later wel", vertelt medeoprichter Lorenzo van Galen. Naast de eigen d2c-activiteiten is de duurzame startup in korte tijd een groot aantal samenwerkingen aangegaan. Zo zijn de 'pre-loved sneakers' van Wear sinds eind vorig jaar te vinden op H&M's tweedehandsplatform Sellpy. "Dit maakt tweedehands ook een voor de hand liggende keuze voor een grotere groep consumenten", besluit medeoprichter Pim Roggeveen. Eerder werd samengewerkt met de Bijenkorf en Bristol.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!