Amazon lanceert online vrouwenvoetbalwinkel
Gepubliceerd op 11 maart 2024 om 12:23
Amazon heeft een online vrouwenvoetbalwinkel in Nederland gelanceerd. Het moet vrouwelijke klanten daarmee gemakkelijker worden gemaakt om de juiste producten te vinden.
Vrouwen kunnen via Women's Football Store voetbalkleding en -uitrusting van verschillende sportmerken aanschaffen. Maria Giulia Biguzzi, hoofd van Amazon Fanshop EU, zegt: “Over de hele wereld zien we recordaantallen toeschouwers en media-aandacht voor vrouwenvoetbal. Steeds meer jonge meisjes gaan voetballen. We willen onze kracht gebruiken om nog meer momentum voor het vrouwenvoetbal te genereren.”
Het platform is een voorbode voor een internationale winkel, speciaal gericht op de Champions League voor vrouwen, die gepland staat voor later dit jaar. Dat is de hoogste clubcompetitie in Europa, waar voetbalteams van verschillende landen tegen elkaar uitkomen. Amazon is officiële partner van die competitie en gaat naast de gespecialiseerde vrouwenvoetbalproducten toernooimerchandise verkopen.