Tesco heeft de langlopende rechtszaak met Lidl verloren. De supermarktketens waren in een juridisch gevecht verwikkeld om kleurgebruik in het logo.
De rechtbank in het Verenigd Koninkrijk heeft beslist dat Tesco zijn gele sticker met blauwe achtergrond weg moet halen in de supermarkt. De stickers zijn onderdeel van het loyaltyprogramma van de supermarktketen. Volgens The Guardian hangt aan de rebranding van het programma een prijskaartje van bijna 8 miljoen pond.
Lidl heeft in de zomer van 2022 een rechtszaak aangespannen tegen Tesco voor het schenden van zijn handelsmerk en auteursrecht met de stickers. Volgens Lidl heeft Tesco de branding gekopieerd om te kunnen meeliften op zijn ‘goede reputatie'.
Naast dat Tesco zijn stickers moet aanpassen, wil Lidl nu ook een schadevergoeding. De rechter deed vorig jaar al uitspraak in deze zaak, maar Tesco ging in hoger beroep. De Duitse discounter stelt schade te hebben geleden door het jaar uitstel van de rebranding.
Reacties 0