Zalando: 40 procent meer adaptieve mode

Zalando: 40 procent meer adaptieve mode

Zalando heeft het fashionaanbod voor mensen met een beperking vorig jaar met 40 procent uitgebreid. Dat meldt de etailer in zijn nieuwste rapport over diversiteit en inclusie.

Zalando heeft nu 430 stijlen binnen het zogenoemde adaptive fashion-aanbod. Het gaat zowel om eigen merken als producten van partners, waaronder Tommy Hilfiger en Nike. Zalando heeft vorig jaar bovendien aanpassingen op de website gedaan voor deze doelgroep, waaronder specifieke zoekfilters voor adaptive fashion. De etailer is hierin naar eigen zeggen de eerste.

Zalando breidt zijn adaptieve aanbod later dit jaar verder uit. Er komen dan ook producten in de categorieën kids en sport.

Zalando verkent de adaptive category al langer. In oktober 2022 kwam het platform met kleding, schoenen en accessoires voor mensen met een beperking. Lees hier meer over Zalando’s inspanningen op dit gebied.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!