Zonnebrillen.com verder als webshop Sunglass Hut

Zonnebrillen.com verder als webshop Sunglass Hut

"Het is niet efficiënt om de onlineverkoop van zonnebrillen via twee aparte kanalen te laten plaatsvinden", verklaart GrandVision aan RetailTrends.

De Nederlandse webshop Zonnebrillen.com verdwijnt als eigen merk van de optiekmarkt. Vanaf woensdag gaat het merk van GrandVision/EssilorLuxottica verder als de Nederlandse e-commercetak van zusterbedrijf Sunglass Hut. 

In de aankondiging benadrukt Zonnebrillen.com dat het bedrijf sinds 3 jaar deel uitmaakt van EssilorLuxottica, net als zusterbedrijf Sunglass Hut. Van dit dochtermerk wordt deze week een Nederlandse webshop gelanceerd. Zonnebrillen.com verdwijnt als direct gevolg hiervan van de markt. 

GrandVision bevestigt dat Sunglass Hut de onlineverkoop van zonnebrillen gaat verzorgen in Nederland. Volgens manager communicatie Monique Moeskops vindt er deze maand een rebranding en commerciële overdracht plaats. "Het is niet efficiënt om de onlineverkoop van zonnebrillen via twee aparte kanalen te laten plaatsvinden." Volgens Moeskops past het uitbreiden van de naamsbekendheid van Sunglass Hut online naar Nederland in de strategie van EssilorLuxottica.

Op de website van Zonnebrillen.com worden klanten voor nieuwe bestellingen doorverwezen naar Sunglass Hut. "Nu is de tijd gekomen om het stokje over te dragen."

Overnames
De webshop uit Leiden werd in 2017 overgenomen door GrandVision, voor een onbekend bedrag. Het moederbedrijf van Pearle zei met de overname zijn onlinepositie in Nederland en België te versterken. Enkele jaren later, in 2019, werd GrandVision overgenomen door optiekreus EssilorLuxottica, het moederbedrijf van onder meer Ray-Ban en Sunglass Hut.

Het zonnebrillenconcern van Sunglass Hut heeft wereldwijd zo'n 3.000 vestigingen, waarvan 18 winkels in Nederland.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!