Dunkin’ lanceert koffieabonnement

Dunkin’ lanceert koffieabonnement

Dunkin’ introduceert een koffieabonnement in Nederland en België. De lage landen hebben de primeur met dit nieuwe model.

Consumenten kunnen zich registreren via de app en hun dagelijkse koffie bij de verschillende filialen halen. De koffie moet 1 euro per dag gaan kosten.

Dunkin’ Nederland en België werd in oktober overgenomen door Van der Valk. Met de overname kan de hotelketen to go-opties aanbieden in en rond zijn vestigingen. Daarmee voldoet Van der Valk naar eigen zeggen aan de wensen van de moderne consument.

Dunkin’ heeft momenteel meer dan 50 vestigingen in Nederland en ruim 20 in België in eigen beheer. Daar wil Van der Valk er in de komende 5 jaar nog 60 aan toevoegen, zowel rondom als buiten de eigen hotels.

Dirk Mulder, sector expert bij ING, gaf recent nog zijn visie over de toekomst van het abonnementsmodel. Met name jongeren sluiten gemakkelijk abonnementen af, ziet Mulder. "Een nadeel van dit systeem is dat je als consument minder goed kunt inschatten hoe veel je in een maand uitgeeft. In een tijd waarin veel dingen duurder worden, kunnen je uitgaven dus ook echt gaan stapelen als je heel veel abonnementen hebt. Het is de uitdaging van de retailer om de consument hiervoor meer te gaan enthousiasmeren."

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!