‘Helft retailers afhankelijk van 1 of 2 vervoerders’

‘Helft retailers afhankelijk van 1 of 2 vervoerders’

Jeroen Gehlen, co-founder van Wuunder noemt de uitkomst opvallend, omdat het risico's met zich meebrengt.

De helft van de Nederlandse retailers (51 procent) werkt samen met 1 of 2 vervoerders. Dat blijkt uit onderzoek van verzendplatform Wuunder onder bijna 300 mensen die verantwoordelijk zijn voor het logistieke proces binnen Nederlandse retailbedrijven.

Jeroen Gehlen, co-founder van Wuunder noemt het opvallend dat een groot deel met 1 of 2 partijen werkt. “Dat kan namelijk risico’s met zich meebrengen als een vervoerder bijvoorbeeld tijdelijk ondermaats presteert of toeslagen hanteert bij specifieke afmetingen en gewichten."

In totaal kiest 21 procent van de ondervraagde retailers om met 3 of 4 vervoerders samen te werken en 13 procent zelfs met 5 of meer vervoerders. De algehele tevredenheid over de samenwerking is goed. 74 procent van de retailers zegt content te zijn met hun partners.

Mochten de retailers toch van vervoerders willen wisselen is dat het vaakst door kwaliteiten van de leveringen. 61 procent zegt dat er daardoor een hogere werkdruk op de klantenservice komt en daardoor de samenwerking wordt overwogen. Een groot deel (41 procent) overweegt zijn keuze voor een vervoerder bij stijgende tarieven. 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premiumcontent;

✅ net als 45.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ minimaal 50% korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!