Picnic voor het eerst klantvriendelijkste retailer van Nederland
Gepubliceerd op 15 mei 2024 om 09:11
Picnic is de meest klantvriendelijke retailer van Nederland. De onlinesupermarkt is de hoogst genoteerde retailer in de lijst van MarketResponse, dat sinds 2007 online de klantvriendelijkheid meet.
Uit het onderzoek komt de Efteling net als vorig jaar uit de bus als klantvriendelijkste bedrijf van Nederland. In de ranking duidt MarketResponse Rituals aan als winnaar onder de retailers; Picnic wordt apart genoemd als supermarkt. Desalniettemin komt Picnic als winnaar uit de bus, met een hoger rapportcijfer (8,23) dan het cosmeticabedrijf (8,14). Daarmee is de retailer 1 plek gedaald.
Naast Picnic en Rituals is ook Pearle in de top-10 te vinden (nummer 6, met rapportcijfer 8,07). Bol sluit af, op de achtste plek (8,06).
Coolblue, dat tot een paar jaar geleden meermaals als de klantvriendelijkste van het land werd bekroond, valt verder terug. De elektronica-aanbieder is gedaald van de 31ste naar de 36ste plek (7,78).
Top-10 klantvriendelijkste retailbedrijven:
10. Primera (7,82)
9. Welkoop (7,89)
8. Gall & Gall (7,91)
7. Dille & Kamille (7,93)
6. Holland & Barrett (7.96)
5. Specsavers (7,97)
4. Bol (8,06)
3. Pearle (8,07)
2. Rituals (8,14)
1. Picnic (8,23)