Chillen, kijken en niet kopen bij Lynk & Co

Chillen, kijken en niet kopen bij Lynk & Co

Automerk Lynk & Co heeft er een ‘club’ bij. De deuren van de nieuwe vestiging in Madrid gingen onlangs open. Wie het merk een beetje kent weet dat dit geen typische showroom is vol met blinkende wagens. 

Want op een traditionele manier auto’s verkopen: dat past niet in het straatje van Lynk & Co. Het merk doet dat ook zo min mogelijk. De winkels fungeren vooral als ontmoetingsplek. Ook hier in Madrid ligt de nadruk op beleving. 

Tekst loopt door onder de beelden.



De lichten, warme kleuren en vormen komen tot leven in de creatieve ruimte. De planten maken het geheel compleet. Zelfs het kleinste kamertje werd voorzien van een warme oranjeroodachtige kleur met klassieke elementen. 

In de club wordt de 01 auto getoond. Die kun je kopen, maar oprichter Alain Visser heeft liever dat je een membership afsluit. Daar leg je zo’n 550 euro per maand voor...

Automerk Lynk & Co heeft er een ‘club’ bij. De deuren van de nieuwe vestiging in Madrid gingen onlangs open. Wie het merk een beetje kent weet dat dit geen typische showroom is vol met blinkende wagens. 

Want op een traditionele manier auto’s verkopen: dat past niet in het straatje van Lynk & Co. Het merk doet dat ook zo min mogelijk. De winkels fungeren vooral als ontmoetingsplek. Ook hier in Madrid ligt de nadruk op beleving. 

Tekst loopt door onder de beelden.



De lichten, warme kleuren en vormen komen tot leven in de creatieve ruimte. De planten maken het geheel compleet. Zelfs het kleinste kamertje werd voorzien van een warme oranjeroodachtige kleur met klassieke elementen. 

In de club wordt de 01 auto getoond. Die kun je kopen, maar oprichter Alain Visser heeft liever dat je een membership afsluit. Daar leg je zo’n 550 euro per maand voor neer. Ook is er een free membership, waarbij je de auto huurt van iemand die een 01 bezit. Tevens is er ruimte om te werken, koffie te drinken, events bij te wonen en worden er duurzame producten verkocht.

Tekst loopt door onder het beeld. 

Lynk & Co wil de industrie van binnenuit verduurzamen. Het automerk wil de mobiliteit veranderen door auto's te delen en niet te bezitten. Dat idee ontstond toen oprichter Alain Visser aan zijn ‘zeer milieubewust en verantwoordelijke’ zoons vroeg of ze trots waren op wat hun vader had bereikt. Visser werkte op dat moment 3 decennia lang in de automotivebranche en hij was vicepresident marketing, sales en customerservice bij Volvo Cars. “Maar je verkoopt auto’s”, zeiden ze beschuldigend. 

Zeker is dat Lynk & Co het gas erop heeft. Inmiddels beschikt het over 12 clubs in 6 Europese landen, waaronder in Nederland, Zweden, Italië en Spanje. De winkel in Madrid is het tweede Spaanse filiaal; eerder opende het merk een club in Barcelona.
 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!