RetailTech: Gezonder leven en een stad vol drones

RetailTech: Gezonder leven en een stad vol drones

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Albert Heijn, eBay en Walmart.

Albert Heijn

Albert Heijn heeft een nieuw online platform gelanceerd met betrekking tot een gezonde leefstijl. De supermarktketen verzamelt daarop tips, challenges en recepten om klanten te helpen gezonder te leven en ‘beter in hun vel te laten zitten’. Het online platform is gekoppeld aan de campagne ‘Zomerfit’ , waarin de supermarkt de consument klaar wil maken voor de zomer. Via de Mijn Leefstijlcoach-app van Albert Heijn kunnen klanten een challenge uitkiezen. Als de consument die voltooit, kan diegene een jaar lang gratis groente en fruit winnen. Volgens director marketing en communicatie Johan van der Zanden is het doel van de campagne om lekker in je vel te zitten ‘zo laagdrempelig mogelijk te maken.’

eBay

Onlinemarktplaats eBay heeft een nieuwe functie op zijn platform....

Technologische innovatie stelt retailers en merken in staat klanten beter te bedienen. Ook tools die de business aan de achterkant efficiënter maken zijn in trek. RetailTrends geeft wekelijks een overzicht van 3 opvallende innovaties uit binnen- en buitenland. Deze week: Albert Heijn, eBay en Walmart.

Albert Heijn

Albert Heijn heeft een nieuw online platform gelanceerd met betrekking tot een gezonde leefstijl. De supermarktketen verzamelt daarop tips, challenges en recepten om klanten te helpen gezonder te leven en ‘beter in hun vel te laten zitten’. Het online platform is gekoppeld aan de campagne ‘Zomerfit’ , waarin de supermarkt de consument klaar wil maken voor de zomer. Via de Mijn Leefstijlcoach-app van Albert Heijn kunnen klanten een challenge uitkiezen. Als de consument die voltooit, kan diegene een jaar lang gratis groente en fruit winnen. Volgens director marketing en communicatie Johan van der Zanden is het doel van de campagne om lekker in je vel te zitten ‘zo laagdrempelig mogelijk te maken.’

eBay

Onlinemarktplaats eBay heeft een nieuwe functie op zijn platform. Met de knop ‘click to resell’ kunnen gebruikers makkelijker hun kleding (door)verkopen. Hiermee wil eBay naar eigen zeggen bijdragen aan de recommerce-markt in fashion. Het merk wil consumenten aanmoedigen om producten te hergebruiken en de circulariteit van kleding te verhogen. “Onze nieuwe doorverkoopfunctie helpt merken om hun product niet op de vuilnisbelt te storten, terwijl consumenten een ongelooflijk gemakkelijke manier krijgen om hun artikel een tweede leven te geven”, aldus Charis Marquez, global general manager of fashion bij eBay.


Walmart

Walmart gaat in Dallas, Texas, op de grootste schaal tot nu toe boodschappen per drone bezorgen. In de stad moet 75 procent van de bevolking zijn boodschappen kunnen laten bezorgen via het luchtruim, aldus de supermarktketen. In de Amerikaanse stad betekent dat er dus 1,8 miljoen huishoudens van de service gebruik kunnen gaan maken. Al deze huishoudens krijgen een bezorgoptie binnen 30 minuten. Volgens Walmart kunnen sommige consumenten hun boodschappen al binnen 10 minuten in huis hebben. "Deze uitbreiding zal het ultieme gemak van dronebezorging bij miljoenen Texanen brengen”, aldus Prathibha Rajashekhar namens de keten. “Klanten hebben toegang tot een breed assortiment. Voor hen is dit geen concept uit de toekomst meer, maar realiteit.”

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!