IJsbaart wil breder uitrollen binnen de Nederlandse retail
Gepubliceerd op 31 mei 2024 om 09:30
IJsmerk IJsbaart wil breder uitrollen binnen de Nederlandse retail en binnen nu en 2 jaar de stap naar het buitenland maken. Dat zegt mede-eigenaar Roderick Verplanken tegen RetailTrends.
Het ijs van IJsbaart ligt sinds kort in de schappen van zo’n 600 Albert Heijn-filialen en dat smaakt naar meer. “We willen retail zo snel mogelijk binnen Nederland verder uitrollen”, aldus Verplanken. “Op dit moment zijn we met iedere grote retailer in gesprek.”
Buitenland
Ook over de grens ziet het merk kansen. “We liggen nu via Crisp in België. Daar zien we ook potentieel. We zijn ook in gesprek met Albert Heijn om de stap naar België te maken, dus België zou zeker de volgende stap kunnen zijn.”
Niet alleen in België, maar ook in Duitsland en de Nordics ziet IJsbaart potentieel. “Het meeste handijs van Europa wordt gegeten in de Nordics. We willen eerst breder uitrollen binnen de Nederlandse retail en daarna, binnen nu en 2 jaar, de stap naar het buitenland maken.”
IJsbaart wil, na Unilever, de nummer 2 ijsspeler in de Nederlandse markt zijn. Hier lees je hoe deze startup aan de weg timmert.