Lidl wil omzet in biologisch verdubbelen
Gepubliceerd op 30 mei 2024 om 15:40
Lidl heeft zichzelf als doel gesteld om in 2026 de omzet van biologisch groeten en fruit te verdubbelen ten opzichte van 2022. De Duitse supermarkt draagt daarmee bij aan de vraag van de Nederlandse overheid en de Europese Unie voor een groter aandeel biologische producten.
Om de ambitieuze plannen kracht bij te zetten, wil Lidl na 2026 het aantal opnieuw verdubbelen. Daarmee zou de Nederlandse consument in 2030 dus 4 keer zoveel biologische producten eten ten opzichte van 2022. Dit ligt in lijn met de doelstelling die de Nederlandse overheid stelt.
Lidl wil in de komende jaren biologische producten betaalbaar houden en toegankelijk voor iedereen maken. De supermarktketen denkt dat te bereiken door de prijzen laag te houden en van verschillende producten enkel de biologische variant aan te bieden. Naar eigen zeggen is 20 procent van het groente- en fruitassortiment nu van biologische afkomst.
De doelen van Lidl werden deze week kracht bij gezet door een onderzoek van de Consumentenbond, waaruit bleek dat biologische producten bij de discounter 18 procent goedkoper zijn dan bij andere (reguliere) supermarkten. Die voorsprong probeert Lidl met deze doelen vast te houden.