Lidl wil omzet in biologisch verdubbelen

Lidl wil omzet in biologisch verdubbelen

In 2030 zou de Nederlandse consument 4 keer meer biologische producten moeten eten ten opzichte van 2022.

Lidl heeft zichzelf als doel gesteld om in 2026 de omzet van biologisch groeten en fruit te verdubbelen ten opzichte van 2022. De Duitse supermarkt draagt daarmee bij aan de vraag van de Nederlandse overheid en de Europese Unie voor een groter aandeel biologische producten.

Om de ambitieuze plannen kracht bij te zetten, wil Lidl na 2026 het aantal opnieuw verdubbelen. Daarmee zou de Nederlandse consument in 2030 dus 4 keer zoveel biologische producten eten ten opzichte van 2022. Dit ligt in lijn met de doelstelling die de Nederlandse overheid stelt.

Lidl wil in de komende jaren biologische producten betaalbaar houden en toegankelijk voor iedereen maken. De supermarktketen denkt dat te bereiken door de prijzen laag te houden en van verschillende producten enkel de biologische variant aan te bieden. Naar eigen zeggen is 20 procent van het groente- en fruitassortiment nu van biologische afkomst.

De doelen van Lidl werden deze week kracht bij gezet door een onderzoek van de Consumentenbond, waaruit bleek dat biologische producten bij de discounter 18 procent goedkoper zijn dan bij andere (reguliere) supermarkten. Die voorsprong probeert Lidl met deze doelen vast te houden.

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!