Als Zara Home zich als luxemerk positioneert

Als Zara Home zich als luxemerk positioneert

Wat als Zara Home zich compleet laat transformeren en zich als luxemerk positioneert? Die vraag stelde de Turkse interieurdesigner Elif Su Demirkol zichzelf. Middels artificial intelligence bedacht ze dit luxueuze storedesign voor Zara Home. 

In het AI-design vind je geen witte wanden en vloeren, maar word je omringd door warme en aardse tinten. In plaats van strakke, rechte muren, hebben de wanden meer rondingen en doet het denken aan een knusse grot. Door de vele bogen die toereiken tot de hoge plafonds voelt het pand overigens niet benauwd aan.

Tekst loopt door onder het beeld. 

Daglicht dringt door de uitsparingen in het dak naar binnen. Het natuurlijke licht blend samen met het lichtplan dat bestaat uit hanglampen met organische vormen, spotjes en led-strips achter de houten plankjes. 

Volle schappen met meerdere van hetzelfde product op een plank vind je hier niet. De winkel is ruim en huiselijk opgezet en dus worden de items hier getoond...

Wat als Zara Home zich compleet laat transformeren en zich als luxemerk positioneert? Die vraag stelde de Turkse interieurdesigner Elif Su Demirkol zichzelf. Middels artificial intelligence bedacht ze dit luxueuze storedesign voor Zara Home. 

In het AI-design vind je geen witte wanden en vloeren, maar word je omringd door warme en aardse tinten. In plaats van strakke, rechte muren, hebben de wanden meer rondingen en doet het denken aan een knusse grot. Door de vele bogen die toereiken tot de hoge plafonds voelt het pand overigens niet benauwd aan.

Tekst loopt door onder het beeld. 

Daglicht dringt door de uitsparingen in het dak naar binnen. Het natuurlijke licht blend samen met het lichtplan dat bestaat uit hanglampen met organische vormen, spotjes en led-strips achter de houten plankjes. 

Volle schappen met meerdere van hetzelfde product op een plank vind je hier niet. De winkel is ruim en huiselijk opgezet en dus worden de items hier getoond alsof het al in een huis staat. Daardoor kan de klant zich makkelijker voorstellen hoe het product thuis eruit kan zien

Tekst loopt door onder het beeld. 

En dat is precies waar het in deze winkel om draait. De ruimte voelt minder aan als een winkel, maar moet wel de uitstraling hebben van een luxueuze, uitnodigende oase.

Het huiselijke gevoel vertaalt zich ook in een aantal andere aspecten. Er zijn tal van zitplekken, waaronder banken en stoelen met een organische vorm. Voor de vloerbekleding werd er in deze AI-versie gekozen voor natuurstenen en een zacht, beige tapijt. 

Tekst loopt door onder de beelden.



Of Zara Home ooit kiest voor dit ervaringsgerichte ontwerp, is niet bekend. Wel proeft de Spaanse modeketen aan blurring met zijn Zara cafés.

 

Dit is een premium artikel

Verder lezen?

Sluit je net als 2.500 bedrijven aan bij de RetailTrends-community

Slechts €10 voor de eerste maand

Word member van RetailTrends en krijg;
✅ toegang tot alle premium content;

✅ het RetailTrends-magazine (print + online);

✅ net als 40.000 nieuwsbriefabonnees dagelijks het laatste nieuws in je mailbox;

✅ gratis vacactureplaatsingen op RetailTrends Jobs;

✅ korting op RetailTrends-events.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!